Samma dubbla insprutningssystem i BobCat som i den nya 2 generationens 3.5 l V6 EcoBoost. Det kräver CGI tror jag.
Det verkar så
https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2016/02/26/cleveland-engine-plant-gets-145-million-upgrade-creates-150-jobs.html
och
http://www.equipmentworld.com/ford-is-bringing-a-version-of-the-2017-raptors-ecoboost-v6-to-all-f-150-models/
Från en chat:
The 6.7L block is CGI and the 2.7L block is also CGI. Compacted Graphite Iron. The next gen 3.5L will be CGI. Sounds like the same to me. ””
I am basing it on some well known engineering facts, materials aside: ””The high compression ratio of diesel engines allows for better efficiency compared to gasoline engines, Angner said, but this high compression ratio also requires more robust parts, which in general are considered to add longevity to the life span of the engine, because diesel engines use compression ignition, which can quickly ruin a gas engine, they must be made very tough. And because they come form a workhorse heritage, they tend to be very reliable and need a minimum of care””
Den nya motorn har en kombination av två insprutningsystem som samverkar. Detta har man tagit fram tidigare i BobCat-motorn.
https://artofgears.com/2016/02/26/all-2nd-gen-3-5l-ecoboost-v6s-for-f-150-to-benefit-from-direct-port-injection/
2nd Generation 3.5L Ecoboost would include Direct and Port Injection.
Varför behöver man då två olika insprutningssystem? Jag tror att det är för att man tänker använda TVÅ olika bränslen samtidigt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
Twin-fuel engines
Code named Bobcat, the new twin-fuel engine from Ford is based on a 5.0L V8 engine block but uses E85 cylinder injection and gasoline port injection. The engine was co-developed with Ethanol Boosting Systems, LLC of Cambridge, Massachusetts, which calls its trademarked process DI Octane Boost. The direct injection of ethanol increases the octane of regular gasoline from 88-91 octane to the maximum 130 octane. The Bobcat project was unveiled to the United States Department of Energy and the SAE International in April 2009.
Den har CGI i blocket.
Den har samma nya insprutningsystem som den nya 3.5 l EcoBoosten har. En kombination mellan portinsprutning och direktinsprutning. Det finns ju knappast en anledning till att ha två system för insprutning om man inte hanterar två olika bränslen. Genom att etanol direktinprutas och bensin tas in via vanliga portar så får man en förhöjning av bränslets totala oktan från 88-91 till ca 130. Detta i sin tur gör att man får ett mycket högre arbetstryck och det är därför man behöver CGI i blocket. Arbetstrycket ökar från normala ca 17 Bar till nära 30 Bar. Följden blir mindre bränsleåtgång och mer effekt, mindre avgaser.
Bob Cat
http://news.pickuptrucks.com/2009/06/sneak-peek-ford-bobcat-dual-fuel-engine.html
CGI i blocket sid 11
http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/pdfs/merit_review_2008/fuels/merit08_aagarwal.pdf
Där satt den !
Det gäller att ha historien klar för sig. Det har man när man varit med under hela resan….
Man hade en 3,5 liters V6 a under projekt BobCat som man bara modifierade med nytt insprutningsystem med insprutningstrycket förhöjt från 17 Bar i orginalmodellen till 27 Bar. Inget CGI i blocket
The experimental engine was limited by the engine block’s ability to handle higher compression ratios.”
Nu ser det ut att bli ändring på detta. Inga begränsningar med CGI.
Det handlar inte bara om nya F-150 för
3.5 liter V6 EcoBoost finns i MÅNGA modeller
Applications
- 320 hp (239 kW) @5500 rpm, 400 lb·ft (542 N·m) @2250 rpm
- 2015- Ford Transit
- 355 hp (265 kW) @5700 rpm, 350 lb·ft (475 N·m) @3500 rpm
- 2010–2012 Ford Flex
- 2010–2012 Lincoln MKS
- 2010–2012 Lincoln MKT
- 365 hp (272 kW) @5500 rpm, 350 lb·ft (475 N·m) @1500-5000 rpm
- 2010– Ford Taurus SHO
- 2013- Police Interceptor Sedan
- 2013– Lincoln MKS
- 2013- Lincoln MKT
- 365 hp (272 kW) @5500 rpm, 350 lb·ft (475 N·m) @3500 rpm
- 2013– Ford Explorer Sport[47]
- 2013– Ford Flex
- 2014- Ford Police Interceptor Utility
- 365 hp (272 kW) @5000 rpm, 420 lb·ft (569 N·m) @2500 rpm
- 2011– Ford F-150
- 365 hp (272 kW) @5000 rpm, 420 lb·ft (569 N·m) @2250 rpm
- 380 hp (283 kW) @5250 rpm, 460 lb·ft (624 N·m) @2750 rpm
- ——–
Tillägg 8 mars 2016
Den nuvarande 2.7 l V6 har 325 hkr ( 120 hkr /l) med block i CGI
Part of Ford’s plan to invest $9 billion into its United States operations over the next four years, the $145 million investment in Cleveland will create or retain 150 jobs. Those new employees will be charged with building the next-generation of Ford’s 3.5L EcoBoost V6, which will debut in the 2017 F-150.
Ford plans to invest $250 million in Lima plant
Interesting that in the past sales breakdown of F150 engines:
Before 2016 YM:
3.5 EB – 45%
5.0 – 45%
3.5 NA – 5%
6.2V8 – 5%
2016 YM
3.5 EB – 30%
2.7 EB – 30%
5.0 – 30%